Saturday, October 16, 2010

Tindakan yang tidak menggunakan akal

Masih lagi di Perak...

Aku masih belum tau apa 'tujuan sebenar' aku ke negeri ini? Gilakah? Bukan ini caranya jika mahu buktikan sesuatu, buktilah dengan perkara-perkara yang lebih idealis seperti hal-hal ekonomi dan bermanfaat. Mereka-mereka tidak berfikir dengan jayanya, mereka-mereka ini berfikir dengan nafsu sial! atau fikiran mereka ini jauh melencong ke longkang.

Tindakan kemanusiaan yang gila akalnya yang tidak boleh berfikir akan tindakan dan kesannya tidak mampu menangani Sang Manusiawi berfikir. Jalan Manusiawi berfikir tidak tertakluk jalan buntu tetapi jalannya amat bebas sehingga digeruni Pencipta.

Manusiawi Berfikir adalah satu aset Pencipta yang jarang dicipta dan tercipta. Bicaranya penuh dengan fikiran yang tidak buta tetapi bermakna.Kala manusiawi berfikir ini bicara penuh dalam melebihi realistik fikiran semasa, melampaui fikiran dari luar biasa.

Manusiawi berfikir datang bukan untuk dipaksa, kerana bisanya bakal menggoncang sepertiga pergantungan bumi dalam laluannya. Janganlah berlaku seperti sialan-sialan yang jahil tanpa berfikir.

Jangan undang aku, andai tiada apa-apa manfaat pada aku. Jangan bicara soal silaturrahim andai ilmu silaturrahim itu pun masih belum benar-benar jaya dalam fahamannya. Manusia ini cukup bodoh dalam tindakan sehingga membuatkan pihak lain teraniaya. Nah Tuhan tugas Kamu sebagai Pelaksana.

Jangan perbodohkan aku didalam persekitaran ini... Minda aku tidak boleh berkembang dalam keadaan ini. Aku perlu bebas dalam kehidupan. Jangan jahil akan kehidupan andai kehidupan itu belum memastikan jalan yang selamat kerana bukanlah kita Tuhan...

Jangan karikaturkan aku dalam boneka persekitaran ini. Jahil Persekitaran Rosaklah Perhubungan.... Fikirlah Minda orang! Bengap !!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...