Friday, October 30, 2009

Meja rakyat dalam pentas emosi

Assalamualaikum / Salam sejahtera.

Buat julung kalinya untuk tahun ini sebuah ebook yang bertajuk "Meja Rakyat dalam pentas emosi" yang diedarkan secara percuma kepada semua rakan dan teman.
Ebook ini muncul bilamana 'kegatalan' saya dalam memberi pandangan dalam perspektif orang muda mengenai isu politik antara pemimpin dan rakyat.

Ebook ini tidaklah terlalu tebal muka suratnya; hanya 34 muka surat namun dalam isinya itu saya cuba untuk masukkan seberapa padat pandangan dan kritikan saya dalam isu-isu berkaitan politik.Muka surat yang tidak terlalu tebal ini selari dengan keinginan orang muda yang tidak mahu yang tebal kadangkala tetapi mahukan yang padat tetapi ringkas apabila isu seperti politik itu diperbincangkan.

Ebook ini dijana selepas terasa satu keperluan apabila satu wadah dalam penulisan itu harus diperbanyakkan.Kesan dari penglibatan langsung saya dalam group parlimen pandan(DNS chempaka) makanya saya lebih teruja untuk menyiapkan ebook ini.

Ebook ini juga ditokok tambah melalui penulisan saya di group parlimen pandan(dns chempaka), ebook ini mungkin terlalu ringkas tetapi inilah satu percubaan dalam meneroka medium baru dalam mendedahkan sesuatu penerangan.Apatah lagi sebelum ini apabila terdapat khabar yang kurang gembira apabila penulis-penulis dikatakan menghasilkan karya yang membosankan.

Penghasilan ebook ini secara langsung menyahut cabaran individu tertentu, komposisi saya yang punya sedikit ilmu dalam penulisan sebagai anak didik DBP(MPR batch 2002) akan saya gunakan dengan sebaiknya.Saya tidak katakan ebook ini adalah satu karya yang terbaik,tetapi ini adalah satu permulaan bagi saya untuk belajar dan mengkaji dan seterusnya memperbaiki gaya penulisan saya.

Kepada yang berminat silalah berkunjung ke :

http://issuu.com/syamsuljohari/docs/meja_rakyat_dalam_pentas_emosi

Saya mengalu-alukan komen dan kritikan dalam lapangan saya ketika ini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...